Allereerst was er Kid Icarus op de NES (en nu in de 3D Classics-serie voor de Nintendo 3DS) waarin engelenstrijder Pit het opneemt tegen Medusa en haar boosaardige monsters.
Vijf jaar later keert Pit terug in Kid Icarus: Of Myths and Monsters voor de Game Boy. Het oorspronkelijke unieke actiespel ontwikkelt zich in een multiscrollend actie-avontuur, waarin Pit de confrontatie aangaat met de mysterieuze demoon Orcos en zijn strijdkrachten.
Nu, 20 jaar later, slaat Pit zijn vleugels opnieuw uit in Kid Icarus: Uprising for Nintendo 3DS!