As of May 20th, 2014, the Nintendo Wi-Fi Connection service was discontinued and it is now no longer possible to use online features of Nintendo DS/DSi and Wii software such as online play, matchmaking, competitions and leaderboards.
For a full list of which Nintendo-published games are affected, please visit our Support section.
The Wii Shop Channel and Nintendo DSi Shop will not be affected however, and will continue to be accessible after May 20th.
Nintendo Wi-Fi Connection is a free service offered by Nintendo, allowing you to play with other Nintendo fans over the Internet.
To take advantage of this service, all you need is access to a wireless Internet connection and a game compatible with the service. Once you have these, just follow the in-game menus to play online!
If you already connected your Wii to the Internet, you are ready to enjoy the online features of any game marked with the Nintendo Wi-Fi Connection logo.
Depending on the software title you may be able to play the game online, upload your best scores to online leaderboards, or even chat with your friends online. Please refer to the software title's game page on this website or its operations manual for details on the specific Nintendo Wi-Fi Connection features of the title.
Click on the link below for a list of all titles with Nintendo Wi-Fi Connection features.
If you are experiencing problems with a specific game, please refer to its manual or try one of the links below for a solution to your problem.
Did an Error Code appear on screen when you were trying to play via Nintendo Wi-Fi Connection? Look up Wii Error Codes.
Did you not see an Error Code? Solve general issues with connecting Wii to the Internet.