Chapter 5: If players think they can do it, they can!
I wouldn't worry too much about that. The programmers have made sure these features won't cause issues on the system side, and the gameplay is designed so that players can freely create whatever comes to mind, just like an experiment. We'd rather our players surprise us by creating something we've never even thought of.
This can also be said for the previous title, but we've placed more importance on creating a game that enables players to do exactly what they think they can do, rather than how we want them to play the game.
You mentioned that you worked on this game from the perspective of enabling players to do exactly what they think they can do. I recall players of the previous title playing in lots of different ways. Do you ever watch fan-made gameplay videos?
There was some talk about them among the development team. The direction of giving players the freedom to do anything in this game came about precisely because of the reactions of people who played the last game.
Even though it's been six years since the last title was released, many fans still post drawings, comments, and videos on social media. Especially when the team is facing difficulties during development, these things light up the eyes of our staff and make them think, "Alright, let's show 'em what we've got!". I really want to thank all our fans.
I've seen some fans say that The Legend of Zelda games make them feel like they're the only player to have solved the puzzle, and that's what they like about the series. I think letting players come up with their own solutions to puzzles gives them a stronger sense of being the only one to have figured them out than if we got them to use pre-defined solutions. In a sense, this is something unique to the series, and I think it's something that's brought out even more in this title.