Nintendo spotlights Xenoblade Chronicles 2 before its launch on 1st December
7th November, 2017 – In just a few weeks, Nintendo Switch owners will leave the familiar behind and enter the fantastical world of Alrest – a world full of living lands known as Titans and the fabled paradise of Elysium. To get fans ready for the 1st December launch of Xenoblade Chronicles 2, Nintendo presented a deep dive into elements of the massive game, including the vast environments, battle system, and characters. This special Nintendo Direct presentation also revealed upcoming DLC, a cross-promotion with The Legend of Zelda: Breath of the Wild, as well as a free day-one downloadable content pack that will allow players to play the game with Japanese audio and English subtitles.
Fans who want to expand their epic adventure can purchase an Expansion Pass for the game. With this pass, players can enjoy DLC as it releases between launch and autumn 2018, starting with quests and support items, and eventually including a challenge mode where they can face powerful enemies, and even an additional adventure with a new side-story set in the world of Elysium. Details about individual elements of the Expansion Pass will be released in the future.
Want to know more? Check out the official Xenoblade Chronicles 2 website – and keep your eyes peeled closer to launch for even more information!