New Z-Move details and new Pokémon announced for Pokémon Sun and Pokémon Moon
The Mole Pokémon Alolan Diglett live near volcanic areas, so they have few places to hide themselves away. It’s said they developed the hairlike metallic whiskers which grow from the top of their heads as a survival mechanism for the hostile volcanic environment. Their whiskers enable them to sense surrounding areas without exposing their face above ground. Alolan Diglett can have the Tangling Hair Ability, which is a new Ability that no other Pokémon has previously had. With the Tangling Hair Ability, opponents that hit this Pokémon with a move that makes direct contact will have their speed lowered by one.
Alolan Dugtrio is the evolved form of Alolan Diglett. Alolan Dugtrio’s whiskers grow throughout its life at a very slow rate, shining with a brilliance akin to that of golden hair. In the Alola region, this Pokémon is revered as an incarnation of the god of the land, and it’s treated with great importance. Removing any of this Pokémon’s whiskers is strictly prohibited. There is a superstitious belief that many Alolan Dugtrio come out of their burrows on a day when a volcano will erupt.
Another of the Ultra Beasts is known as UB-03 Lighting. More will be revealed during the players’ adventures around the Alola region.
The image of one additional Pokémon was also revealed, but players will have to pick up the games when they launch on 23rd November to find out more about this mysterious Pokémon!
Z-Moves are special moves that a Pokémon can use when it’s holding a Z-Crystal that corresponds to its move’s type. Their effects vary greatly depending on whether they’re based on attack moves or status moves. Z-Moves based on attack moves have far greater power than standard moves, but how powerful they will be seems to depend on the power of the original move that a Z-Move is based on. Since Z-Moves are full-powered attacks, they also seem to be impossible to fully ward off with moves like Protect and Detect – they still do some damage. When you use your Z-Power based on a status move, it will be powered up with additional effects. These effects come in many varieties, including raising your own Pokémon’s stats, healing the next Pokémon to switch in and more!