23rd January 2014 – An enchanting adventure featuring ground pounds, flutter jumps, and countless enemies to devour and turn into eggs awaits when Yoshi’s New Island, the latest instalment in the Yoshi platform series, launches for the Nintendo 3DS family of systems on 14th March 2014. Rendered in a variety of art styles that illustrate the fairy tale charm of the Yoshi universe, Yoshi’s New Island invites you to gobble up or stomp on enemies big and small in a bid to help safely reunite Baby Mario with his brother!
The tale of Yoshi’s New Island is a sequel to the Super Nintendo title Super Mario World 2: Yoshi’s Island, and is set in a new location, Egg Island. In this new chapter in the series, Baby Luigi has been whisked away once again, leaving it up to the Yoshi clan to keep Baby Mario out of harm’s way and embark on a mission of discovery.