Tune up your team with Nintendo Pocket Football Club add-on content!
If your squad lacks skill in certain areas, schedule a match against a Focused Training Team to fancy up its footwork! Whether your defence is the weak link, your goalkeeper’s got butter fingers or your strikers can’t hit the target, there’s a Focused Training Team to test any position. Take on these teams to earn Training Cards to use as Special Combos that’ll really help you out where you need it!
Play against these weird and wonderful Challenge Teams to see a whole new side of the beautiful game! Remember, you’ll earn Training Cards against these teams too!
You’ll need all the help you can get if you’re going to rank highly in our upcoming tournaments! The Welcome Cup takes place from 16/05/2014 14:00 UK time until 01/06/2014 22:59 UK time, and a few weeks later you can enter the International Cup, starting 20/06/2014 14:00 UK time until 06/07/2014 22:59 UK time.
Soon you’ll also be able to welcome several international teams to your grounds via SpotPass! Look out for SpotPass notifications that will let you know when a new team is ready to challenge – do you have what it takes to beat world class teams such as Italy, Spain and Germany?
You can find full details of the tournament and SpotPass team schedules on the official Nintendo Pocket Football Club website, which has been updated with loads of new info, including helpful hints to get you started and new gameplay trailers. You can also track your stats, research your rivals and see how you stack up against the rest of Europe on the dedicated Nintendo Pocket Football Club Stats page!