5th May 2011 - Prepare to reach new heights among islands in the sky in the much anticipated adventure game Solatorobo Red the Hunter, which launches across Europe on 1st July 2011, exclusively for the Nintendo DS family of portable systems.
Enter a world of epic fantasy action in this high octane RPG brought to life by beautiful graphics created by internationally renowned designers, Nobuteru Yuki, and animated by MADHOUSE. You take on the story of Red Savarin, a 17 year-old anthropomorphic dog, and his robot, Dahak, as he does battle with giant robotic “mecha” and other enemies on his journey through the mythical floating islands of the Shepherd Republic. After a chance encounter with the mysterious Elh, he gets inadvertently entangled in an epic adventure to save the world from destruction at the claws of the ancient evil being, Lares.
Navigate the intriguing islands, taking on a series of different quests; from fighting robots to battling sky pirates, racing planes and defeating giant monsters, while exploring the sky on your own airship and ultimately saving the world and discovering the truth behind the mysterious floating islands.
There are a number of gameplay modes in Solatorobo, including “Quests”, the completion of which earns you money and the ability to increase your Hunter Level, while in “Battling” you must lift and smash robot opponents to gain experience points which extend the amount of life that Red has.
The game unfolds in two parts, each consisting of a number of chapters in which you must fight to keep the environment in its island-like state - an act that will prevent mass extinction and the end of the world as we know it!