Last updated: 08.2024
Nintendo of Europe SE (“Nintendo”, “we“, “us“), Goldsteinstrasse 235, D-60528 Frankfurt am Main, Germany operates different accounts as well as fanpages within different social networks operated by different social network providers (each a “Social Network Provider”) as described in this privacy policy.
1.1.1 We operate fan pages (each a “Fanpage”) within the social network Facebook, a network operated by Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland (“Facebook”). We use the Fanpage to inform about our company, our products, our services and our offers as well as about current developments and to communicate with our users.
1.1.2 Users may have the opportunity to send us messages via our Fanpage using Facebook Messenger, as well as to share, comment on or "Like" our posts. We process profile data (in particular the name of the user) and the respective interaction (e.g. the content of the message or comment) to process the enquiries of the users and respond to their requests. The legal basis for this processing is the provision of the services users have requested (Art. 6 para. 1 (b) GDPR).
We process the page statistics provided to us by Facebook to analyse the usage of our Fanpage. This enables us to improve our Fanpage and to make our posts and activities on our Fanpage more attractive for our users. The legal basis for this processing is Art. 6 para. 1 (f) GDPR. The legitimate interest we pursue is the improvement and optimization of our Fanpage, which is to the benefit of the users.
When the user is a registered user on the platform of the Social Network Provider, the Social Network Provider may assign the collected data to the personal user account on the platform, which enables the Social Network Provider to track the user behaviour (including a tracking via different devices) and to create user profiles. In addition, the Social Network Provider may process the data to personalise advertisements shown to a user on the respective platform or on third party websites.
Please note that the Social Network Provider may process or transfer user data in respectively to the United States or other countries outside the European Economic Area.