Morimura-san, thanks for waiting. By the way, you were one of the first members of the “Userbase Expansion Project”11, weren’t you?
11 The Userbase Expansion Project is a project across all the departments in Nintendo which began with the launch of the DS. Members were assembled from a number of development departments and exchanged ideas about software to expand the game playing population.
Yes. At the time I was part of the Entertainment Analysis & Development Division, but in that project there were representatives from all sorts of departments within the company, and there were also people from departments not related to software development, so I learned that there are all kinds of perspectives on the issue.
It was from that project that the original model for “Brain Training” and the key word “Brain Age” emerged. Morimura-san was a member of the team who suggested I consider making Brain Training on the DS. After that, he transferred to the Network Service Development Department, and this is his first project there. How did you first think you would bring it all together?
When I joined this project, the basic model for the Activity Meter was pretty much finished, so I began by thinking about what kind of things we could do with the software using the Activity Meter that they had built.
That’s right. The one that they built first. So I thought I should add some fun ways to play that you don’t find with normal pedometers and which are characteristic of Nintendo. So we got everyone together, thinking up plans and building all kinds of prototypes.
At the time, the Activity Meter didn’t have a name, and it was called by the development code “DHC”. I didn’t know for a long time, but it turns out that DHC is an abbreviation of “DS Hosuukei (Pedometer) Cartridge”. (laughs)
That’s right. The software was going by the working title “Mii Walk”. I thought that Mii characters (characters that resemble you) would work really well with this software. I thought if you could put a Mii on screen as your own double you’d be able to feel a link to your actual lifestyle. As you walk every day, your total step count gradually builds up, and I thought that you should be able to use that to do something fun.
No, Iwata-san pointed out that just leaving monuments behind on the Earth wouldn’t lead to enough motivation to continue every day. I had quite a lot of trouble trying to find a good solution.
On the other hand, the Activity Meter was just about finished, so I thought for the time being I’d have the board members take home the product as we had it and hear their honest opinions about it.
I was made to take it home. At the end of last year. (laughs) I was told to test play it over the new-year holiday.