The first game you made for the Famicom was Best Play Pro Baseball11, wasn’t it?
That’s right. That began with the PC title, Best Nine Pro Baseball12, and then we worked on a Famicom version.11. Best Play Pro Baseball: a baseball simulation game released in July 1988 in Japan by ASCII Corporation. Titles in the same series were released for Game Boy Advance and personal computers.12. Best Nine Pro Baseball: A baseball simulation game released for personal computers in 1984 in Japan by ASCII Corporation.
So how long did it take you to make Best Nine Pro Baseball for PC, the first baseball game you made?
I started work on it right after joining ASCII Corporation13, and it took a year or two to get it into its final shape.13. ASCII Corporation: A Japanese publishing company founded in 1977 that released specialist computer magazines and software. Now known as ASCII Media Works, a subsidiary of Kadokawa Corporation.
So the person who created the software was actually there, responding to users’ queries? (laughs)
So working on the game by yourself, I take it the development process went precisely as you would have wanted.
So you were doing the work of two people. But at least those two people got on, I suppose! (laughs)
But as you can imagine, I wasn’t getting my editing work done at the office, so I was always getting into trouble.