My Pokémon Ranch
Pokémon and Miis come together for the first time in My Pokémon Ranch, available exclusively through WiiWare. Enjoy the relaxing Ranch life by watching over your Ranch and its Pokémon, taking pictures and sending those pictures to your friends. The more Pokémon and Miis that you bring to your Ranch, the more fun it becomes!
At My Pokémon Ranch, you can watch your Pokémon dance, march in a parade and give your Mii a ride around the Ranch. You never know what your favourite Pokémon will do next! When you’re ready to show off your Ranch, invite your Wii Friends to pay it a visit via Wii Connect 24.
Hayley, the creator of Pokémon Ranch, has a dream to one day see the grounds of the Ranch filled with Pokémon. Acting as the caretaker of the Ranch with your chosen Mii, it’s up to you help make Hayley’s dream a reality! You will start with just six Pokémon on the ranch, with a new one added each day to help fill every acre of the grounds.
Using the Wi-Fi capabilities of the Wii and Nintendo DS, My Pokémon Ranch can be linked with Nintendo DS Pokémon Diamond and Pokémon Pearl, and you can deposit the Pokémon you’ve caught in these games to your Ranch. You can deposit a maximum of 1,000 Pokémon from up to eight different Pokémon Game Cards.
Your Ranch may be small at first, but it will expand to huge proportions if you transfer lots of Pokémon. You can even create a special Ranch, such as a Piplup Ranch or a Pikachu Ranch, and show it off to your friends. Even if you don’t own Pokémon Diamond or Pokémon Pearl, you can still create a bustling ranch full of friendly Pokémon!
For those that do own Pokémon Diamond or Pokémon Pearl, Hayley will occasionally send you a special request to catch a specific Pokémon that you haven’t caught yet in Pokémon Diamond or Pokémon Pearl. As you complete these requests, you’ll get closer to completing your National Pokédex!
When your Pokémon and Miis interact at the Ranch, they can find themselves in some funny situations. If you spot something particularly cute or unusual, snap a picture and show it off to your friends. You can display your pictures on the Wii Message Board or save them to an SD Card.