No Place Like Home
No Place Like Home is a cute and relaxing sim where you play as Ellen Newland. A girl who decides to visit her grandfather, on Earth, for the very last time before she moves to Mars. However, she soon discovers that her grandpa is missing and that his farm was recently destroyed.
Clean the world, destroy mountains of trash, vacuum all the rubbish, and recycle resources to build your very own dream farm! Everything you need can be found and recycled from trash, and if you befriend local neighbours, they may prove very helpful during your farming and adventuring endeavours.
Find seeds, become a farmer, and use your produce to cook delicious dishes that can be traded for useful items! There are tons of plants, fruits, vegetables, flowers and trees to find and grow. You can also make honey, jams, mayo, and lots of other preserves to spice up the farming fantasy.
Explore and go on adventures through many diversified zones. Trek through the wonderous Lonely Hills region and restore the damage done by its poisonous gasses. Save animals from icy weather in Frozen Peaks and fix the leak from an old factory that has turned the local flora into giant mushrooms. Break the giant dam and release the river to bring nature back to the desert.
Find, rescue and befriend farm animals that have gotten lost throughout the valley. If you gain their trust and take good care of them, you can be sure that they will return the favour. Once you are ready, you can show off your fun side by giving them funky hats and throwing them awesome parties!
Rebuild, refurbish and decorate your house into a cosy place of perfection. Find awesome decorations and items across the world and use them to personalize your abode. After all, there is No Place Like Home!