DRAGON QUEST BUILDERS 2
Set out on a block-building quest to defeat the Children of Hargon and bring the joy of creation back in DRAGON QUEST BUILDERS 2 on Nintendo Switch!
Create your own unique character and embark on an epic journey with your feisty companion Malroth! As you travel across the land, you’ll meet a cast of colourful characters and help restore their homes to their former glory.
You can even join together with other builders to collaborate on your own amazing creations. Don’t worry – expect a healthy host of slimes, badboons and other familiar Dragon Quest monsters to battle along the way!
Jam-packed with new features and improvements, this adventure is sure to delight both fresh-faced builders and Dragon Quest veterans!
After narrowly escaping the clutches of the nefarious Children of Hargon, you wash up on the Isle of Awakening and meet the mysterious youth Malroth. Together, you’ll set out on a grand adventure to rebuild the world and strike back against this destructive cult of calamity.
As you trek between different islands gathering precious resources and rebuilding settlements destroyed by the Children of Hargon, you’ll improve your skills as both a builder and a warrior.
With DRAGON QUEST BUILDERS 2’s new fast-travel system, zip around the land to wherever your building skills are needed! The sea and the sky are open to you as well, thanks to underwater exploration and the Windbreaker cape. Should you want a break from building, indulge your green fingers with a spot of gardening or farming – your villagers can even help you out!
Once you’ve gained enough experience out in the field, you can combine forces with up to three other builders online*** or in local wireless play****.
Taking on the Children of Hargon is a colossal task, so you’ll need to build your resistance on a sturdy foundation. Connect up with struggling villagers, take on their requests and revive their once-bustling homes. As you build more and more, you’ll reawaken the creativity lurking deep inside each villager, meaning they may help you out on your next construction.
Fulfilling tasks for your villagers will earn you gratitude points, vital for levelling up each base. Gather enough gratitude points and the village will band together to build one massive structure, in defiance of the Children of Hargon’s destructive dogma! Don’t expect this build to go smoothly though...