The turn-based strategy series Fire Emblem takes on a new dimension in its first Nintendo GameCube title!
The continent of Tellius is divided into humans and half-man/half-beast demi-humans. These two races have battled for centuries and only recently established an uneasy peace. Now, a new force threatens to tear apart the seven kingdoms and reignite the flames of war.
Joining the Fire Emblem ranks are new units, such as the shape-shifting laguz who transform into beasts to attack their foes. Additionally, characters can now learn unique skills as they gain experience, giving players even more ways to customize their strategy. With the addition of beautifully animated cut scenes and 3D battles, Fire Emblem looks and plays better than ever.