The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
The epic story of The Legend of Zelda: The Wind Waker continues as Link finds himself lost and alone in unknown seas in a new adventure. Featuring intuitive touch screen controls and innovative puzzles, The Legend of Zelda: Phantom Hourglass offers new challenges for fans of the series and an easy-to-grasp introduction for gamers new to The Legend of Zelda. But time grows short, and only the Phantom Hourglass can buy Link the minutes he’ll need to survive.
Many months have passed since the events of The Legend of Zelda: The Wind Waker, and Link, Tetra and Tetra’s band of pirates have set sail in search of new lands. They come across a patch of ocean covered in a dense fog, in which they discover an abandoned ship. Tetra falls into danger when she explores the ship alone, and Link falls into the ocean when he attempts to rescue her. When he washes up unconscious on the shores of a mysterious island, he is awakened by the sound of a fairy’s voice. With the aid of this fairy, he sets off to find Tetra – and his way back to the seas he once knew.
Featuring the cel-shaded style of its predecessor and simple yet effective touch screen controls, you can move and battle with just a few swipes of the stylus, trace a line to throw your boomerang or scribble notes and clues as you progress. Chart courses for your ship by using the stylus to draw a path through the islands – then, as you automatically sail along the path, control the cannon to target oncoming enemies.