Swapdoodle
Share personalised handwritten notes, drawings and more with Swapdoodle, a free-to-start* messaging application only for Nintendo 3DS family systems. By registering friends and family as Doodle Pals, you can exchange all sorts of customised messages over the internet**. You can even learn how to sketch familiar Nintendo characters with purchasable doodle lessons.
Scribble with your stylus to create a 2D or 3D image with a limited amount of ink, then add badges you’ve earned in Nintendo Badge Arcade***, or even attach a screenshot from your favourite game. Now, send it to a Doodle Pal via SpotPass** – when they open your note, they’ll watch your creation come to life as an animation, exactly how you drew it!
Whether it’s a little letter, a simple reminder or a cute cartoon you’ve drawn, your super scribbles are sure to brighten up someone’s day! You can even receive messages when your Nintendo 3DS family system is in Sleep Mode, so you and your mates can always keep in touch**.
Is your best friend’s birthday around the corner? Draw them something nice and then set the Date Stamp to their special day – that way, your friend will only be able to open your message when the time is right. Why not send some seasonal greetings to loved ones, too?
Up to four pages can fit inside each note, so there’s plenty of room for you to doodle away. You can even include secret pages – these sneaky slides will stay hidden from your friend until they reply, so you can always have the last word.
Once you’ve downloaded Swapdoodle, you’ll be able to start sending simple notes to your pals straight away using the black pen, five units of ink and room to store up to 200 notes.
You can make your Swapdoodle experience extra colourful, store more messages and even learn how to draw famous Nintendo characters from games like Mario Kart 8 and Splatoon with a wealth of purchasable add-on content! The Starter Pack is available to download for free**.
Some packs feature doodle lessons, so you can take your scribbles to the next level! Each lesson features its own theme, like Splatoon, Animal Crossing or The Legend of Zelda, so you can learn how to draw fan-favourite characters like a pro.
Here’s a tip: if you download the free* Starter Pack, you can store 300 notes right off the bat – that’s an extra 100 notes! What’s more, your ink capacity will increase by two units, and you’ll also get your hands on four doodle lessons, two types of stationery and one coloured pen!