Alienators - Evolution Continues
The Fox Kids' series based on the forgettable Alien-bashing movie Evolution looks mighty pretty as a side-scroller on the Game Boy Advance. Taking the role of Dr. Ira Kane (David Duchovny in the movie), players scour the Arizona desert and a top-secret lab for outer-space scum. After chatty team-member Harry Block fills you in on the extraterrestrial eeriness, grab your blaster and head for the desert. Harry tries too hard to sound cool and will expand your vocabulary with words like "pheromones". But his message is always pretty much the same: find a pass card, then activate a machine or enter a room. Meeting objectives will require plenty of running, jumping and blasting by the highly acrobatic Kane. Some of the levels are quite complicated, so keep track of where you've been. Progress is saved by lengthy passwords. Kane should crouch to blast slithering critters and fire up or at an angle at airborne aliens. Mastering the finicky controls for climbing ladders will take a bit of practice. The game's blistering pace and superb graphics put Alienators: Evolution Continues a notch above typical cartoon-based Paks, and, indeed, the movie on which it's based.