Of je nu een nostalgische fan bent die zijn kinderjaren opnieuw wil beleven of een enthousiaste nieuweling die nieuwsgierig is naar de toppers van weleer, de Virtual Console is jouw toegangskaartje voor het museum van de spelgeschiedenis.
Een brede selectie van Virtual Console-spellen is te downloaden via internet in het Wii-winkelkanaal. Elk spel kost een bepaald aantal Wii Points (dit zijn Nintendo Points die aan je Wii-winkelkanaalaccount zijn toegevoegd. Klik op Nintendo Points in de navigatie hierboven voor meer informatie).
Veel Virtual Console-spellen kunnen eenvoudig worden gespeeld door de Wii-afstandsbediening horizontaal vast te houden, maar bij sommige spellen is extra besturing nodig. Om die reden is er een traditionele controller verkrijgbaar, met alle knoppen en richtingssticks die nodig zijn om Virtual Console-spellen te spelen. Je kunt hiervoor ook een controller voor de Nintendo GameCube gebruiken.
Je kunt direct naar spellen zoeken in het Wii-winkelkanaal, maar hier op de site vind je ook informatie over elke titel.