Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
In dit deel van Vraag het de ontwikkelaar, een reeks interviews waarin Nintendo-ontwikkelaars in hun eigen woorden uitleggen wat Nintendo's gedachten zijn achter het maken van producten en de specifieke punten waar ze veel aandacht aan besteden, praten we met de ontwikkelaars van Xenoblade Chronicles 3, dat op vrijdag 29 juli is uitgebracht.
Ik ben Tetsuya Takahashi, Senior Director en Chief Creative Officer bij MONOLITHSOFT (1). Als Executive Director van de Xenoblade Chronicles-serie ben ik tijdens dit project betrokken geweest bij alle aspecten van deze titel, waaronder de planning en het script, maar ook supervisie en regie en nog duizend andere kleine dingen.
(1) MONOLITH SOFTWARE INC. Een game-ontwikkelingsbedrijf en dochteronderneming van Nintendo die aan de Xenoblade Chronicles-serie werkt. Dit bedrijf heeft ook de Xenosaga-serie ontwikkeld voor NAMCO LTD. (tegenwoordig Bandai Namco Entertainment Inc.) tussen 2002-2006.
Mijn belangrijkste taak was om te coördineren tussen Nintendo en MONOLITHSOFT, en ook tussen Takahashi-san en het ontwikkelaarsteam van MONOLITHSOFT.
Ik ben Yokota van Nintendo. Mijn titel was ook Producer en Director, en als leidinggevende van Nintendo heb ik aan deze game gewerkt van de eerste planning tot de afwerking. Simpel gezegd was ik het contactpunt aan Nintendo's kant voor het bespreken van gamecontent met MONOLITHSOFT. Leuk dat ik hier vandaag mag zijn.
Bedankt. MONOLITHSOFT, de ontwikkelaar van de Xenoblade Chronicles-serie, doet mee op afstand. Hopelijk komen we meer te weten over de inzichten van Nintendo en MONOLITHSOFT over deze titel, maar ook over de ontwikkelingsfasen en de ervaringen met vallen en opstaan die achter de schermen hebben plaatsgevonden.
Goed, Yokota-san, kunt u ons een korte introductie geven over de Xenoblade Chronicles-serie?
Natuurlijk. Xenoblade Chronicles, ontwikkeld door MONOLITHSOFT, is een role-playing game (RPG) met personages en een verhaal van Takahashi-san in een grenzeloze, uitgestrekte omgeving. In plaats van turn-based gevechten, ga je vanuit het veld naadloos over in gevechten waarin je de personages in real-time bestuurt. Het is een game die je beloont als je goed gebruikmaakt van timing en de positie van je personage.
Deze titel is het derde deel in de Xenoblade Chronicles-serie na Xenoblade Chronicles (2) en Xenoblade Chronicles 2, en vormt als het ware de climax van de trilogie.
Het eerste deel gaat over het hoofdpersonage en zijn vrienden die op de wereld van de god Bionis wonen en het zwaard dat de toekomst voorspelt, de Monado, gebruiken om hun wereld te beschermen en voor de toekomst te vechten.