Hoofdstuk 1: Tegencultuur
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
Tot nu toe hebben we het gehad over hoe de wereld van Splatoon is gecreëerd. U zei dat u veel belang hecht aan het uitbeelden van een wereld die echt lijkt, maar waar haalt u uw ideeën vandaan voor de 'wapens' en 'uitrusting' die in de game zitten?
Een ander goed voorbeeld: toen ik op de lagere school zat, hadden sommige kinderen zeer uitgebreide en high-tech ogende etuis die populair waren in Japan, en ik was behoorlijk jaloers. Het wapen Tri-tornado is geïnspireerd op deze etuis.
Natuurlijk zijn sommige wapens gemaakt omdat we het gewoon cool vonden om ze in de game te hebben.
In deze game hebben we een wapenklasse genaamd 'Spanner' (hierboven afgebeeld), gebaseerd op een vishengel. We hebben het ontworpen om eruit te laten zien als een Splatoon-wapen, zonder dat het op een vuurwapen lijkt.
Er zijn ook nieuwe wapens die Zwiepers heten. Een van deze wapens, de Stempelzwieper (hierboven afgebeeld), is gebaseerd op een datumstempel (3) die we van Nintendo hebben gekregen toen we zijn begonnen.
(3) Een handig apparaat dat in Japan wordt gebruikt om in één keer een datum, naam en afdelingsnaam op een document te stempelen. Het jaar, de maand en de datum kunnen handmatig worden aangepast door de nummers te kiezen. Het wordt gebruikt in plaats van een handtekening om documenten te controleren.
Uiteraard hebben we voor elk van deze wapens een achtergrondverhaal binnen de Inkling-wereld bedacht.
Fabrikanten van consumentenelektronica en kunstbenodigdheden uit de Inkling-wereld hebben zich bijvoorbeeld aangesloten bij de wapenproductie. Maar sinds Grondoorlogen aan populariteit hebben gewonnen, hebben zelfs de fabrikanten van visuitrusting besloten zich aan te sluiten bij de Grondoorlog-industrie in Splatoon 3. (Lacht)
De impact van Grondoorlogen in de Inkling-wereld blijft groeien door de serie heen. In de eerste game waren de Grondoorlogen slechts bij een klein publiek aan Inklings populair. In de derde game worden Grondoorlogen echter meer gepositioneerd als een sport die inwoners van de Inkling-wereld al sinds hun kindertijd kennen.
U heeft de Inkling-wereld dus voorzien van achtergrondverhalen die echt lijken en die zijn gebaseerd op uw persoonlijke ervaringen. Spelers hebben in deze game trouwens hun eigen plek waar ze allerlei wapens kunnen laten zien. Kunt u ons daar wat meer over vertellen?