The Legend of Zelda: Link’s Awakening is nu verkrijgbaar voor de spelsystemen uit de Nintendo Switch-familie. Als je wilt weten hoe de nieuwe vormgeving van de game tot stand is gekomen, lees dan verder, want hieronder deelt director Yoshiki Haruhana zijn gedachten over het verfijnen van de graphics!
Hallo allemaal. Ik ben Yoshiki Haruhana, en ik had bij deze titel de regie over de graphics. The Legend of Zelda: Link’s Awakening verscheen oorspronkelijk twintig jaar geleden voor de Game Boy, en het is een game waar veel mensen nog steeds met warme gevoelens aan terugdenken. Met dat in het achterhoofd, wilden we bij het vernieuwen van de graphics er op letten dat ze niet 'geforceerd' zouden voelen.
In plaats van de game opnieuw te maken met zeer moderne graphics, wilden we de algemene eenvoud behouden die de pixel-graphics in die tijd hadden. Ik hoop dat elke speler zijn eigen idee van Link's Awakening tijdens het spelen op de game projecteert.
We hadden ook als doel om de gamewereld te laten voelen alsof je in een klein diorama kijkt. Tijdens de ontwikkeling was onze visie voor de game dat we een dioramawereld wilden maken waarin Link een figuurtje van zo'n tien centimeter hoog was. Bij de ontwikkeling stelden we voor dat de wereld werkelijk in miniatuurvorm bestond. Daarbij zochten we naar een evenwicht tussen twee nogal tegenstrijdige ideeën. We streefden naar de charme van een rijk gedetailleerde creatie, maar hielden tegelijk rekening met de schaal die we voor Link hadden bedacht. Daarom wilden we voorkomen dat we teveel details zouden toevoegen. Het vinden van die balans bleek gemakkelijker gezegd dan gedaan!
Over diorama's gesproken, uiteindelijk werd er echte diorama's tentoongesteld tijdens E3 2019! Het plaatselijke personeel had heel hard gewerkt om er echt iets spectaculairs van te maken! Ik was onder de indruk van hoe goed ze waren geworden!