The Legend of Zelda: Link’s Awakening is out now on the Nintendo Switch family of consoles, and if you’re interested in how the game has been visually reimagined, read on to see how graphic refining director Yoshiki Haruhana thought about it all!
Hello everyone. I’m Yoshiki Haruhana, and I worked on the graphic direction for this title. The Legend of Zelda: Link’s Awakening was first released on Game Boy over 20 years ago, and it’s a game that lots of people still have fond memories of playing. With that in mind, our approach of revamping the graphics was to make sure that we didn’t make them feel ‘forced’.
Instead of recreating the game with very modern graphics, we aimed to capture the simple universality that the pixel graphics of the time had. I hope that each person playing the game will project their own idea of Link’s Awakening onto the game as they play.
We also aimed to make the game world feel as though you’re peeking into a little diorama. Our vision for this game during development was to create a diorama world in which Link would be a 10cm-or-so tall figurine. We developed the game while imagining the world as if it might actually exist in miniature form, and so we aimed for a balance between two really contradictory ideas; to pursue the charm of a richly detailed creation, while also considering the scale we’d imagined for Link and being careful to avoid adding in too much detail beyond that. It turned out that finding this balance was much easier said than done!
Speaking of dioramas, it ended up that actual dioramas were displayed at E3 2019! The local staff worked incredibly hard and produced something truly spectacular! I was impressed with how well it turned out!