Als echte engelenkrijgers jagen de trouwe fans van Kid Icarus: Uprising voor de Nintendo 3DS op de speciale AR Idol Cards van het spel. Naast de zes kaarten die bij het spel worden geleverd, dienen zich steeds nieuwe mogelijkheden aan om de kaarten te verzamelen. Zo zijn er nu ook de Club Nintendo-kaartenpakjes in onze Sterrencatalogus en gaat binnenkort de distributiedeal met Panini van start, die onlangs is aangekondigd!
Maar als jij alles al denkt te weten over deze unieke collectie, willen we je graag vijf feiten voorleggen voor iedereen die zichzelf als expert ziet.
Sommige kaarten zijn schaarser dan andere. Bij speciale kaarten zie je een vleugeltje in de rechterbovenhoek: zilveren vleugeltjes zijn ongewoon, gouden vleugeltjes schaars en diamanten vleugeltjes uiterst schaars!
Alleen je eigen regels tellen... en die van je vrienden! Als je AR Card-gevechten speelt, wordt de uitkomst van iedere kaartcombinatie bepaald door de HP-, aanvalskracht- en snelheidsscores van iedere kaart en door de kaarttypes (Schild, Zwaard of Magie). Maar afgezien daarvan is het aan jou! Misschien kun jij je drie beste wapens inzetten tegen die van een vriend. Of wie weet schud je je kaarten liever en ga je met drie willekeurige kaarten de strijd aan! Iwata vraagt - Kid Icarus: Uprising en kijk welke regels jij en je vrienden weten te bedenken!
Gebruik locatiekaarten om de omgeving te bepalen. Vrienden, vijanden, wapens en krachten - voor vrijwel alles uit Pits rijke fantasiewereld is er wel een 3D Idol en je kunt ze allemaal met elkaar laten vechten. (Dus als je je ooit hebt afgevraagd of Poseidon een bord met voedsel zou kunnen verslaan, ligt het antwoord binnen handbereik!) Maar als je een locatiekaart weet te bemachtigen, kun je zelfs een AR-achtergrond oproepen voor je belangrijkste gevechten. En je kunt snel een 3D-kiekje nemen, om het later in de Nintendo 3DS Camera-applicatie nog eens te bekijken.
Meer kaarten, meer harten! Telkens wanneer je een AR Idol Card voor de eerste keer scant, krijg je er 100 harten bij. Dat lijkt misschien niet veel, maar je kunt er honderden verzamelen. Bovendien krijgt iedere aanwinst voor je Idol-galerij er een mooi gouden camerapictogram bij, wanneer je je AR Idol Cards scant met je Nintendo 3DS!
Er is een speciaal album op komst. Wie ook maar enigszins serieus bezig is met zijn of haar AR Idol Card-verzameling, zal het leuk vinden om te weten dat we binnenkort een samenwerking aangaan met Panini. Dit betekent dat je extra kaarten overal in het land kunt kopen** - en nog beter nieuws is dat er een officieel album komt, zodat je al je kaarten netjes kunt bewaren.