15 oktober 2010 – Op 5 november lanceert Nintendo de Wii-afstandsbediening Plus, een verbeterde Wii-afstandsbediening met ingebouwde Wii MotionPlus-technologie. Hiermee kunnen spelers genieten van een uiterst nauwkeurige spelbesturing, zonder dat daar extra accessoires bij nodig zijn.
De Wii-afstandsbediening Plus functioneert precies hetzelfde als een Wii-afstandsbediening met Wii MotionPlus-accessoire. Dat betekent dat elke beweging met de compacte controller direct en nauwkeurig wordt omgezet naar een actie op het tv-scherm.
Spelers kunnen in spellen als Wii Sports Resort en FlingSmash optimaal genieten van de verbeterde nauwkeurigheid om in realtime, intuïtief en trefzeker golfballen te slaan, frisbees te werpen of Zip vooruit te zwiepen.
De Wii-afstandsbediening Plus is in Europa verkrijgbaar vanaf 5 november in de kleuren zwart, wit, roze en blauw.