WarioWare is terug met massa's nieuwe moves. Als Wario een vreemd apparaat vindt dat een Form Baton wordt genoemd, gebruiken hij en zijn vrienden het om nieuwe bewegingen te leren die leuk én maf zijn. Met honderden microgames is dit spel net zo waanzinnig als je zou verwachten van de naam WarioWare, maar de gameplay heeft een revolutie ondergaan. Onder leiding van Wario, en met behulp van de Wii-afstandsbediening, dansen, draaien en hurken spelers hun weg naar de overwinning.
Met zo'n 200 bliksemsnelle microgames en besturingen die variëren van krabbelen tot armzwaaien tilt WarioWare: Smooth Moves gamen naar een heel nieuw niveau. Het enige dat spelers nodig hebben om kampioen te worden is een Wii-afstandsbediening en hun beste moves.
Met games die net zo leuk zijn om zelf te spelen als om mensen te ZIEN spelen zet WarioWare: Smooth Moves ieder feestje op zijn kop. Het is ontzettend grappig, zowel voor de spelers als voor het publiek.