Beëindiging van bepaalde diensten
Vanaf 31 maart 2021 zal het niet meer mogelijk zijn om levels te uploaden in Super Mario Maker voor de Wii U. Op diezelfde dag zal ook de Super Mario Maker Bookmark-website worden gesloten.
Het zal nog wel mogelijk zijn om levels te spelen die zijn geüpload voor de beëindiging van de dienst.
We willen alle spelers bedanken voor het spelen van Super Mario Maker voor de Wii U de afgelopen vijf jaar.
Er zal een foutmelding worden weergegeven als je een van deze functies wilt gebruiken nadat deze zijn stopgezet.
Het aantal levels in Super Mario Maker, dat exclusief voor de Wii U is ontwikkeld, is vrijwel onbeperkt. Daarom biedt deze game eindeloos veel Mario-plezier voor iedereen!
Als je verbinding maakt met het internet*, kun je levels downloaden en spelen die gemaakt zijn door spelers van over de hele wereld!
Super Mario Maker bevat een aantal voorbeeldlevels, die meteen speelbaar zijn en waar speler inspiratie uit kunnen halen om zelf een level te maken. De vier levels van de Nintendo World Championships 2015** zijn ook toegevoegd.
Als je je eigen levels uploadt, dan kunnen spelers in de hele wereld ze uitproberen! Ontdek talloze verrassende, uitdagende en grappige levels. Je kunt zelfs de creaties van andere spelers aanpassen en je eigen ideeën toevoegen om iets geheel nieuws te maken!
Als je een compatibele amiibo gebruikt, zoals de Wii Fit-trainer, dan kan Mario in de Wii Fit-trainer veranderen als hij een ?-paddenstoel vindt.
Om de 30e verjaardag van Super Mario te vieren brengen we een 8-bit amiibo uit. Als je hem gebruikt, wordt Mario in de game een beetje groter. De amiibo zelf is ook vrij groot en weerspiegelt zo het effect in de game.