Swords & Soldiers II
Slijp je bijl en pak je schild, want side-scrolling actie en strategie vullen elkaar aan in Swords & Soldiers II voor de Wii U: een vervolg op de bekroonde WiiWare-game.
Redbeard, de aanvoerder van de Vikingen wiens honger niet te stillen is, is verwikkeld in een conflict met zijn oude rivaal Blackbeard. Ondertussen betreden twee strijdlustige groepen het toneel: de demonen en de Perzen! Gebruik real-time tactieken om je troepen te besturen op een 2D-slagveld, en roep dit geteisem een halt toe!
Vecht een robbertje met een vriend in de chaotische spelstand Skirmish, waarin één speler op de Wii U GamePad speelt, en de andere op de tv. Op die manier worden de plannen van je tegenstander pas op het laatste moment duidelijk. Naast Redbeard kun je ook als een van zijn nieuwe rivalen spelen: de bloeddorstige demonen lopen hun vijanden onder de voet doordat ze met zo veel zijn, en de Perzen combineren magie en technologie om tegenstanders te verrassen. Welke kant je ook kiest, je zult gegarandeerd genieten van snelle, strategische actie en humor die je op de lachspieren werkt. Deze game is exclusief verkrijgbaar voor de Wii U.
Nintendo of Europe: Kun je jezelf voorstellen voor onze lezers, en uitleggen wat jouw rol is bij de ontwikkeling van Swords & Soldiers II.
Robin Meijer: Mijn naam is Robin Meijer. Ik werk als producer bij Ronimo Games en ik werk aan Swords & Soldiers II. Dat betekent in feite dat ik een heleboel moet regelen: ik bereid dingen voor, ik praat met de pers, enzovoorts. Mijn collega's zijn momenteel allemaal thuis, waar ze hard aan de game werken.
NoE: Wat moet iemand die niet vertrouwd is met Swords & Soldiers II, over de game weten? Zo te zien is het een vervolg op een eerder deel.
RM: Het is een vervolg! Goed gezien! (lacht) Swords & Soldiers II is in wezen een 2D side-scrolling real-time strategiegame. We maken een erg coole en afwisselende campagne, en daarnaast willen we ook zorgen voor een weergaloze offline multiplayer-ervaring.
NoE: Het is een real-time strategiegame, maar zitten er ook elementen in van andere genres, zoals tower defence-games?
RM: Je kunt torens in de game bouwen, en in de regel moet je ze ook verdedigen, dus dat lijkt wel een beetje op tower defence! Het gaat echter vooral om het bouwen van eenheden, die automatisch beginnen te lopen. In de meeste real-time strategiegames ben je de hele tijd aan het klikken, maar in Swords & Soldiers bouw je gewoon eenheden. Die gaan dan meteen op weg, en wanneer ze een vijand tegenkomen, slaan ze erop los met hun bijl, of gooien ze hun speren, en beginnen ze de vijand af te slachten. Ze weten precies wat ze moeten doen! In vergelijking met andere RTS-games biedt het een veel relaxtere manier van spelen. Als je je leger bouwt, dan kun je gewoon achterover leunen en kijken wat je troepen gaan doen. Het is niet dat je zegt: "O, ik heb dit superleger dat ik continu moet aansturen, en ik moet mijn basis ook in de gaten houden, anders functioneert hij misschien niet goed, en dan moet ik ook nog een nieuw leger bouwen." Het is veel leuker om te spelen op deze manier. Alle vervelende onderdelen van real-time strategiegames zijn eruit gehaald, zodat alleen de leuke onderdelen overblijven.
RM: Ja, het is een kleurrijke game, en we hopen dat hij ook grappig is. Het is niet al te serieus. Je ziet geen grijze ruimtemariniers die lopen te schreeuwen en dood liggen te bloeden, alleen blije Vikingen die demonen in de pan hakken. Dat is immers wat Vikingen doen, en ze vechten tegen demonen omdat ze vechten ook leuk vinden. Er is ook een supergeheime derde factie, die ook meevecht. Dat is wat ze doen! Verder is de game een beetje cartoonesk, wat zo ongeveer de nieuwe huisstijl van Ronimo aan het worden is.