In het jaar 2560 is de grootste racecompetitie het F-ZERO-kampioenschap. Piloten uit de hele melkweg wagen hun leven in een supersnelle strijd tussen turbo-hovercrafts.
F-ZERO pronkte ook met ook een van de beroemdste videogamesoundtracks en liet de spelers kennismaken met onder andere Captain Falcon en Samurai Goroh.