In the year 2560, the greatest racing competition is the F-ZERO championship. Pilots from across the galaxy risk their lives in a high-speed battle of turbo-charged hovercraft.
It also featured one of the most famous soundtracks in video games, and introduced players to the likes of Captain Falcon and Samurai Goroh.