We Love Katamari REROLL+ Royal Reverie
De koning van de kosmos heeft weer eens per ongeluk alle sterren in het universum vernietigd. Hij heeft zijn zoon, de prins, naar de aarde gestuurd om een grote katamari te maken.
De prins rolde de katamari en maakte de katamari alsmaar groter en groter, tot hij alles op aarde had opgerold. Zijn katamari zweefde vervolgens al schitterend in de ruimte en bracht de sterrenhemel terug.
Toen de sterrenhemel hersteld was, kreeg de koning langzaamaan meer fans over de hele wereld. De koning wilde zijn fans, die hem wilden zien slagen, niet teleurstellen, dus de prins bleef de katamari rollen zodat ieders dromen zouden uitkomen.
We Love Katamari Damacy, de tweede titel in de Katamari-reeks die in 2005 uitkwam, is geremasterd.
De graphics zijn helemaal vernieuwd, en de gebruikersinterface is opnieuw ontworpen voor nog meer speelgemak.
Daarnaast is er een selfiemodus toegevoegd, waarmee de prins en zijn neven en nichten snel foto's kunnen maken terwijl ze door de levels rollen!
Je kunt alles oprollen, van paperclips en hapjes in het huis tot telefoonpalen en gebouwen in de stad, en zelfs levende wezens zoals mensen en dieren. Als de katamari klaar is, verandert hij in een ster die de hemel verlicht.
Je kunt geen dingen oprollen die groter zijn dan je katamari, dus je moet goed nadenken over de volgorde waarin je de dingen in het level oprolt!