Reis door een fantasierijke wereld om wraak te nemen in DRAGON QUEST MONSTERS: The Dark Prince.
Psaro is vervloekt, waardoor hij wezens met monsterbloed geen kwaad kan doen. Nu moet hij een monstertemmer worden om een leger klaar te stomen voor de strijd.
Zijn jacht naar sterke monsters brengt Psaro in aanraking met de constant veranderende seizoenen en unieke omgevingen van Nadiria, waaronder borrelende lavarivieren, mysterieuze ruïnes en enorme torens van taart. Onderweg ontmoet Psaro de zachtaardige elf Rose, die hem vergezelt op zijn avontuur om steeds sterkere monsters te vinden.
De sleutel tot Psaro's succes is Synthesis: de mogelijkheid om twee monsters te combineren en een sterker exemplaar te creëren. Elke nieuwe creatie brengt Psaro een stap dichter bij zijn doel om de meester van de monsters te worden.