Op een noodlottige ochtend wordt professor Nancy Merricarp wakker en ontdekt dat haar trots vertoonde tijdreisblauwdrukken zijn gepikt door de kwaadaardige Dr Daucus! Minuten later verlicht een plotselinge paarse flits de lucht en verschijnt er een portaal! Dr Daucus en zijn hulpje, generaal Olga Chestycough, springen in het portaal en het portaal verdwijnt weer even plots als het verscheen.
Gelukkig zijn Nancy's neef Clive en haar leerling Wrench er om de boosaardige dokter te achtervolgen en een einde te maken aan zijn gruwelijke plannen! Maar daarvoor moeten ze zelf door de tijd reizen!
Reis door tijd en ruimte. Dr Daucus stommelt achteloos door de tijd op zoek naar ""oeroudestenen"" die hem grote macht zullen geven. Gelukkig staan onze helden klaar om de boel te redden! Je avontuur voert je door 11 verschillende werelden in verschillende tijdsperioden.
Je komt terecht in allerlei heerlijk gedetailleerde werelden zoals het oude Egypte in Tempus Tombs en de prehistorische ijstijd in Iceratops. Je ontmoet een kleurrijke cast van personages uit zowel de moderne tijd als door de tijd heen. Er wacht je avontuur in elk opwindende tijdperk!
Soepele bewegingen. Zowel Clive als Wrench hebben een gevarieerde set bewegingen, waardoor ze elk tijdperk met stijl en gemak kunnen verkennen. Clive is bijzonder atletisch en heeft veel ervaring met parcours. Dit past perfect bij Wrench, die superflexibel en supersterk is. Samen kunnen ze overal naartoe reizen en het hoofd bieden aan alles wat de kwaadaardige Dr Daucus en zijn leger van historische figuren op hun pad werpen!