Agatha Christie - Hercule Poirot: The London Case
Blazing Griffin, de briljante en BAFTA Scotland-winnende studio, presenteert in 2023 een nieuw avontuur waarbij de beroemde detective Hercule Poirot naar Londen afreist voor de ogenschijnlijk simpele taak om een schilderij voor een expositie af te leveren. Het schilderij wordt helaas gestolen tijdens de grote opening.
Voor het eerst kunnen spelers een team vormen met de bekende sidekick van Poirot uit de boeken: Hastings. Samen ontrafelen ze een nieuw mysterie. Ervaar een nieuwe locatie, reis en partner in dit spannende volgende hoofdstuk van Hercule Poirot in zijn jeugd.
In deze detective-avonturengame stap jij in de schoenen van de beroemde detective Hercule Point. Samen met het bedrijf Lloyd's in Londen verzorg je de transport, bescherming en verkoop van een waardevol schilderij van Maria van Magdala. Het schilderij wordt het pronkstuk van een nieuwe expositie in een museum in Londen en maakt deel uit van andere kerkelijke werken die uit Brussel worden geleend.
Je collega Hastings is een medewerker van Lloyd's en hij helpt je met het verzekeringswerk van kunstwerken en de verkoop van het schilderij. Als je bij het museum aankomt, word je opgewacht door Mortimer Ailsworth, de nieuwe eigenaar van het schilderij, en Evelyn Warbeck, de curator van het museum. Gebruik de aanwezige middelen om de beveiliging te controleren en het schilderij tegen mogelijke dreigingen te beschermen.
Over een week vindt er een Preview Gala plaats waar alle hoofdpersonen ook aanwezig zullen zijn. Er vindt echter een onverwachte wending plaats als het schilderij wordt gestolen. Jouw scherpe skills als detective komen van pas om de waarheid te achterhalen en de dief te vinden.