Saltsea Chronicles is een nieuwe avonturengame van de bekroonde indiestudio Die Gute Fabrik (Mutazione, Sportsfriends).
Kapitein Maja’s crew van buitenbeentjes moeten hun geconfisqueerde schip terugkapen en een reddingsactie op touw zetten. Stuur de crew langs de eilanden van een overstroomde wereld die bekend staat als Saltsea en verken vreemde en wonderlijke plekken, onthul een diepgaand complot, en zet een koers uit door onverwachte wendingen, moeilijkheden, en pieken van vreugde.
In Saltsea Chronicles stuur jij de crew aan. Naast het proberen te vinden van je verdwenen kapitein zal je geheimen ontrafelen, spanning tussen crewleden creëren en oplossen, en jullie groep laten groeien wanneer de kans zich voordoet.
Werd je kapitein ontvoerd? Of is ze uit vrije wil weggegaan? Houd alle aanwijzingen bij in Murl’s Log, en verzamel aandenkens aan al je ontmoetingen in de vorm van stickers in de Almanac.
Als het nieuwste werk van een bekroond en divers schrijversteam – met ervaring in Young Adult boeken, film, theater, poëzie, en games – stelt Saltsea Chronicles zich een boeiende wereld voor waarin men zich heeft herpakt in de nasleep van rampspoed, en een nieuwe samenleving heeft opgebouwd op basis van connectie, veerkracht, en hoop—maar nog steeds wordt geplaagd door de universele vragen over het met elkaar leven ondanks conflict en verandering. Dit ambitieuze verhaal onderzoekt belangrijke thema’s met humor, lichte hand, en nauwgezette zorg.