Headspun is een mix van FMV en avontuur en vindt plaats in Cortex; de wereld die bestaat in het beschadigde brein van Theo Kavinsky.
Nadat Theo wakker wordt uit een coma van vijf weken staat zijn leven op zijn kop. Hij kan zich niets meer herinneren van het ongeluk en het is aan Ted en Teddy - de bewuste en onderbewuste stemmen in zijn hoofd - om uit te zoeken wat er is gebeurd en om zijn leven weer op het goede spoor te zetten.
Headspun is een game over herstel, ontdekking en de voortdurende strijd tussen logica en emotie.