Calico is een community-simulatiegame waarin je een belangrijke en schattige taak hebt: het runnen van het kattencafé van het dorp en ervoor zorgen dat het er barst van de schattige en pluizige beesten! Je begeeft je naar een pittoresk dorpje waar je allerlei vrienden ontmoet en je de leiding krijgt over een vervallen kattencafé. Bouw het café opnieuw op met schattige meubels, leuke versieringen en lekkere hapjes om talloze dierenvrienden naar je café te trekken!
Calico moet je een warm en behaaglijk gevoel geven. De gameplay is er daarom op gericht om je een rustige, stressloze ervaring te bieden.