Flower, Sun and Rain
In het avonturenspel Flower, Sun and Rain voor Nintendo DS is de huurmoordenaar Sumio Mondo ingehuurd om een dreigend vliegtuigongeluk met tragische gevolgen te voorkomen. Nadat hij er niet in geslaagd is de bom die het vliegtuig zal vernietigen onschadelijk te maken, ontdekt Sumio dat hij letterlijk is gevangen in de tijd, waarin hij steeds weer opnieuw moet proberen om de ramp te voorkomen. Zal het hem lukken voordat hij volledig zijn verstand verliest?
Help Sumio om op een reis naar het eiland Lospass zijn grip op de realiteit te behouden terwijl de omgeving van het hotel Flower, Sun and Rain met de dag vreemder wordt. Terwijl je de mysteries, die het eiland plagen, probeert te ontrafelen, kom je in botsing met meerdere personages met problemen die listig moeten worden opgelost. Uiteenlopend van een worstelaar die weer in vorm moet komen tot een meisje dat haar kleine roze troeteldiertje kwijt is, zijn de hindernissen variërend en vaak excentriek, maar altijd vermakelijk. Ondanks het serieuze thema bezit Flower, Sun and Rain veel ironische humor die niet te serieus moet worden genomen en die de liefhebbers van avontuur door en door aan het grinniken maakt.
Veel van de puzzels moeten worden opgelost met behulp van een leren koffertje genaamd, hoe kan het ook anders, Catherine, dat met feitelijk alle apparatuur kan worden verbonden en kan worden bediend met het touchscreen. Zet je beste beentje voor en probeer met verstand de codes te kraken, want dat is de enige manier om dichterbij het antwoord te komen! Flower, Sun and Rain wordt gekenmerkt door stralende, uniek vormgegeven beelden die je ogenblikkelijk meenemen naar de warmte van het tropisch eiland Lospass alsmede door meeslepende muziek.