Persona Q: Shadow of the Labyrinth
Laat je opslokken door een enorme, hybribe RPG in Persona Q: Shadow of the Labyrinth voor de Nintendo 2DS en 3DS! Je kunt de Persona-serie voor het eerst op een Nintendo-systeem spelen, en zo genieten van een reusachtige dungeon-crawler!
Persona Q is een combinatie van twee klassieke series, Persona en Etrian Odyssey. In deze game speel je ofwel met de personages uit Persona 3, ofwel met de cast uit Persona 4. Speel met Makoto, Junpei en hun makkers, of kies voor Chie, Teddie en hun bende. Elk team beleeft een unieke kant van het verhaal, maar hun paden kruisen zich regelmatig. Je komt de nieuwkomers Rei en Zen tegen, en je ziet hoe er banden ontstaan tussen alle personages. Wees tijdens de dialogen op je hoede, want de keuzes die je tijdens het gesprek maakt, hebben invloed op het verloop van dit bizarre en geheimzinnige avontuur!
Wanneer er een merkwaardige klokkentoren opduikt buiten Yasogami High School, zien de helden uit Persona hoe de gangen van hun school veranderen in een vreemd, cultureel festival, dat zich afspeelt in een alternatieve wereld. Elk klaslokaal bevat een gigantische kerker boordevol monsters. Je kunt het mysterie alleen ontrafelen door elk doolhof uit te spelen voordat de klok in de toren voor het laatst wordt geluid.
Terwijl je de kerkers verkent, zie je de game in first-person view, net zoals in de Etrian Odyssey-serie. Geboren ontdekkingsreizigers kunnen de doorgangen op het touchscreen markeren, evenals alles wat ze op hun weg tegenkomen. Dit is een belangrijk onderdeel van de game, want zonder deze functie raak je verdwaald, of loop je in de armen van de talrijke, gruwelijke monsters die zich in elke kerker verschuilen.
Dankzij een verhaal dat meer dan 80 uur duurt en de Engelstalige dialogen is Persona Q: Shadow of the Labyrinth een veelbelovende combinatie van twee populaire series, exclusief voor de Nintendo 2DS en 3DS.