European Conqueror 3D
European Conqueror 3D is een strategiespel dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. In het spel voer je het bevel over je troepen en verover je gebieden als landen, steden en oceanen. Verzamel grondstoffen, zie je economische macht toenemen, train je troepen, vernietig je tegenstanders en verover hun hoofdstad.
De titel kent twee speltypes: Conquest (verovering) en Campaign (campagne). In het speltype Conquest kies je een van de 12 landen, die behoren tot de geallieerden of de asmogendheden, en probeer je de dominante macht in Europa te worden. De andere landen zijn voor of tegen je, of neutraal ingesteld. Het speltype Campaign kent in totaal 16 veldslagen en een verhaallijn die zich concentreert op vier landen: Duitsland, Engeland, Frankrijk en de Sovjet-Unie.