Supervise your child's gameplay
You can use a smart device to supervise your child's gameplay and set rules for how your child plays Nintendo Switch. This can be helpful if you're concerned about how long your child plays for and what sort of games they play.
If you want to take advantage of this feature, you'll need to download the Nintendo Switch Parental Controls app free of charge.
If you don't own a smart device, you can still set some Parental Controls restrictions using your console.
You can use your smart device to check what games your child plays and how long they play for.
You can set a limit to how long the console can be used each day. If you set a daily play time limit, a notification will appear on the screen of the Nintendo Switch console when time's up.
Enabling the "Suspend Software" feature will make the console go into sleep mode as soon as the set time is reached.
You could work out what sort of rules you'd like to set together with your child.
For example, selecting "Child" restricts games rated for ages 13 and up, as well as features such as posting screenshots on social networks and communicating with other users within a game.
It's not possible to set Parental Controls restrictions individually for each user. Any settings apply to all people using the Nintendo Switch console. If you have more than one child using the console, please make sure you set restrictions appropriate for the youngest child.