Nintendo Switch System Updates and Change History
Note: If performing a system transfer from Nintendo Switch to Nintendo Switch 2 using local communication, the Nintendo Switch console will need to be updated to this latest system version to perform the transfer.
Note: Consoles that are not updated to version 13.0.0 or later will behave as if this setting is enabled.
The method to initiate “Calibrate Control Sticks” in System Settings was changed.
Users can now view whether their wireless internet connection is using the 2.4GHz or 5GHz frequency band under “Connection status” after selecting Internet in System Settings.
We fixed the issue with the save data backup feature, where in rare cases, the automatic backup of save data is interrupted if a communication error occurs during completion of the save data backup process.
A new feature that automatically downloads backed up save data was added to the Save Data Cloud.
Information will not be displayed for friends who have their online status set to display to no one.
Users can now transfer screenshots and videos from Album to their smart devices.