How to Update Pokémon Scarlet and Pokémon Violet
Important: Approximately 5.2GB of memory must be available in your Nintendo Switch console's system memory or on your microSD card to download the update data for version 3.0.1. Please see this page for details about checking memory and managing data.
Trainers who have purchased The Hidden Treasure of Area Zero will now be able to enjoy adventures in Part 2: The Indigo Disk. Please click here for more details on Part 2: The Indigo Disk.
For Trainers who have not purchased The Hidden Treasure of Area Zero, additional Pokémon may appear via local or online communication modes.
Trainers who have purchased The Hidden Treasure of Area Zero DLC will now be able to enjoy adventures in Part 1: The Teal Mask. Please click here for more details on Part 1: The Teal Mask.
Trainers who caught an Egg instead of Walking Wake or Iron Leaves in a Tera Raid Battle before updating to Version 1.2.0 of Pokémon Scarlet or Pokémon Violet were affected by a bug that prevented them from catching either of these Pokémon.
This bug has been fixed, and Trainers who caught such Eggs instead of Walking Wake and Iron Leaves will now be able to catch these Pokémon.
In addition, the Tera Raid Battle events for these two Pokémon will return around the same time as this game update. Visit this page for details on the Tera Raid Battle events.
A change has been made to the deadline for entries for Friendly Competitions, which are found in the Online Competitions section of the Battle Stadium.
On Monday 27 February, we released the version 1.2.0 update for the Nintendo Switch exclusive software titles Pokémon Scarlet and Pokémon Violet.
With this update, we have added new features, new functionality for Pokémon Boxes and fixes for bugs that affected game progress, among other changes. We will continue to take your feedback very seriously and take measures to improve your gameplay experience.