Nintendo to launch New Nintendo 2DS XL portable system on July 28th
28th April 2017 – The Nintendo 3DS family of systems will soon be adding a new member. On July 28th, New Nintendo 2DS XL makes its debut in Europe, giving consumers a new choice that fits between the Nintendo 2DS and New Nintendo 3DS XL systems. New Nintendo 2DS XL will launch on the same day as three big new games for the Nintendo 3DS family of systems: Hey! PIKMIN, Miitopia and Dr Kawashima’s Devilish Brain Training: Can you stay focused?
There are over a thousand games in the Nintendo 3DS game library and more are always on the way, including three that launch on the same day as New Nintendo 2DS XL. These new games will offer fun new experiences for New Nintendo 2DS XL owners, and for owners of any Nintendo 3DS family systems.
Hey! PIKMIN: In this brand-new style of Pikmin game, players guide Captain Olimar through 2D side-scrolling levels and collect Sparklium to refuel his crashed ship, the S.S. Dolphin 2, so he can escape the planet. The Touch Screen controls let players choose the right Pikmin to toss at enemies and objects, which is critical to defeating foes and solving the many puzzles Olimar encounters during his adventure.
Miitopia: Band together with your Mii and Mii friends to explore your own personalised world of Miitopia. Cast Mii characters into various roles and watch hilarious scenes unfold as they work together to defeat the Dark Lord who has stolen the faces of the townspeople of Miitopia. Players can bring in their created Mii characters from Miitomo or Tomodachi Life, or create their own Mii team in the game. This game has a lighthearted tone with traditional and strategic RPG-like elements, including customisation, relationship building and team management.
Dr Kawashima’s Devilish Brain Training: Can you stay focused?: The third entry in a series which has sold more than 15 million copies in Europe to date, this game seeks to train players’ brains with a series of challenging concentration-based exercises.