CI7_International_Streetpass_Week_MrSMii_v01.jpg
8th April 2015 – It’s about time for owners of a Nintendo 3DS family system to take to the streets, as Nintendo announces International StreetPass Week between 16th and 27th* April 2015. This celebration of all things StreetPass coincides with the release of two new games for, and a major new update to, StreetPass Mii Plaza. This week-and-a-bit of activity will bring together players’ Mii characters from across Europe, USA and Canada, as well as gifting Nintendo 3DS owners with a special Mii of Nintendo of Europe president Satoru Shibata, and a free, commemorative HOME Menu theme**.
By visiting any Nintendo Zone location during International StreetPass Week, Nintendo 3DS owners can receive up to six international Mii visitors to their system, via StreetPass relay. From the furthest reaches of south-western USA or northern Canada to the most easterly part of Germany in Europe - and many places in between – exciting and exotic Mii characters will be shared between Nintendo 3DS systems around the western world.
At participating Nintendo Zone locations**, visitors can also get a download code for a free Nintendo 3DS HOME Menu theme exclusively made for International StreetPass Week, as well as encounter the special Mii of Nintendo of Europe president Satoru Shibata. To find a Nintendo Zone location simply visit the Nintendo Zone Finder.
More Mii characters means more puzzle pieces collected, more map locations obtained and more heroes to assist players in the wide variety of StreetPass Mii Plaza games already available, as well as the two exciting new ones releasing on 16th April: StreetPass Fishing and StreetPass Zombies.
In the soothing StreetPass Fishing, players visit islands to try to catch more than 150 types of fish and legendary monsters with bait received from Mii characters via StreetPass. In the action-packed StreetPass Zombies, players receive weapons based on the hobbies of their StreetPass Mii Plaza characters to defeat a horde of zombies. The recently released trailer below shows both games in action.
Fans can download an update to StreetPass Mii Plaza, enabling them to customise their greetings, as well as purchase StreetPass Mii Plaza Premium, which adds features such as StreetPass Birthdays and the new VIP room.
Which international Mii will you meet? Go out there and get that little green light on your Nintendo 3DS family system to blink during International StreetPass Week between 16th and 27th* April 2015.