23rd January 2013 – Nintendo President Satoru Iwata unleashed Wii U news in an instalment of Nintendo Direct today as he outlined Nintendo’s future plans for the console. Mr Iwata revealed how the Wii U launch line-up will be bolstered by a long list of top game franchises headed for the new console. These are games that long-time players and newcomers alike will love to play, and everyone will be experiencing them in new ways thanks to the integrated second-screen experiences enabled by the Wii U GamePad controller.
Mr Iwata also detailed a number of enhancements designed to make the Wii U game experience more social, even if people are not playing in the same room. “The fun of video games is not only just playing games, but also sharing experiences together with people – even though they live far away, their skill levels are different or their experience does not happen at the same time,” Mr Iwata said. “We want Wii U to be the system that brings everyone together.”