uDraw StudioTM with uDraw GameTabletTM
Bring your imagination to life with Wii by using a creative tool that turns any home into an artist’s studio.
Bundled with the uDraw GameTablet from THQ, uDraw Studio provides users with a blank canvas on which they can create simple doodles or fully-fledged masterpieces before sharing them with friends and family.
To get started, you’ll simply slot your Wii Remote into the uDraw GameTablet, an innovative piece of hardware that includes a pressure sensitive stylus and 4”x6” drawing space. Powered by the existing batteries in your Wii Remote, the uDraw GameTablet’s wireless design means you can place it wherever you’re most comfortable before watching every move you make with the stylus on the drawing tablet translate into an image on your TV screen.
Once you’ve created your perfect picture, and perhaps applied one of more than 15 post-processing effects to turn it black and white, sepia or neon, there’s still fun to be had. For starters, via the replay function, you can enjoy watching your images unfold again 2x or 4x faster than you originally conjured them up. And since the greatest thing about creating art is sharing it with others, uDraw Studio enables you to save everything you make to an SD Card. Thanks to this functionality you can print paintings, email sketches and spread your art around - ensuring the image you created on the TV screen becomes another addition to the gallery on grandma’s fridge!
Give your inner artist a chance to shine through on Wii by going hands-on with the uDraw GameTablet and uDraw Studio. The possibilities are as limitless as your imagination!