Sticking to the classic formula, the game layers on essential ingredients for the modern age, the visuals rendered in glorious high-definition. Featuring the archetypal Staunton set, as well as Williams and Chequers variants, such is the graphical sheen, you might find yourself reaching for the board on occasion. The environments are equally magnificent, with opulent locales such as a museum, penthouse and library. And should you fancy a change of scene, luxurious new sets are available to buy and download, like the Roman military or the park animals collection, as well as new settings, such as a temple or forest.