In this sequel to the classic shoot-'em-up game Gradius, your super-dimensional fighter spacecraft seeks to thwart an invasion by ferocious alien forces and sets a course for their home planet.
Alternating between horizontally and vertically scrolling environments, the player must take on waves of enemies while collecting power-up items to improve their ship, and defeat the bosses lying in wait at the end of each stage.
The six stages, which build on those of the previous game, have been carried over faithfully from the arcade version, offering a variety of environments, from a blazing inferno to an asteroid belt, to a minefield of volcanic projectiles.
And if things get too tough, a second player can jump in to help in the co-operative two-player mode*!