Everyone is familiar with legendary King Arthur and his bitter rival Lancelot.
Consumed with envy, the latter challenges the king to a duel. Arthur’s faithful sword Excalibur splinters and breaks until only the cross-guard and handle remain.
Arthur enters into a pact with Morgan the Fairy and throws what’s left of his sword in troubled waters. He is then betrayed and ends up a prisoner in the afterlife Kingdom of Avalon.
By order of his beloved king, the wizard Merlin sets out on a quest to find Arthur’s heir, gather Excalibur’s 15 fragments and bring Arthur back from the dead.
Visit a carbon copy of the Puy du Fou domain to find cues and see your mission through, or stroll around the map to complete history-themed secondary quests.